Hvor længe bør man betale for en taxareklame?

13 October 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Hvis man vil have lavet en reklametekst med videre, der kan stå på en taxa, så er der flere muligheder for at få lavet det, og en løsning kan være at benytte sig af https://coloursign.dk/content/8-taxareklame til det.

Men så skal man også overveje, hvor længe og hvorfor man som firma gør den slags, for der kan være forskellige strategier til, hvorfor man vælger at have den slags på.

Vi vil ikke så meget her komme ind på, hvordan du vælger din reklame, hvordan den skal se ud med videre, da det kan være indholdet til en anden artikel. Derfor vil vi her koncentrere os om, at man finder ud at lægge en plan for, hvorfor og hvor længe man agter at have en reklame på en taxa eller flere af slagsen.

Der er nemlig flere forskellige grunde til at gøre det.

Når man har en reklame på en taxa i en periode

Det er givet, at man vælger reklamer på en taxa for at blive set, hvilket kan være over hele landet eller i et geografisk afgrænset område, så man får gjort opmærksom på sig selv og ens produkter eller servicer.

Den slags kan man gøre, fordi man løbende gerne vil vise kunder og potentielle af slagsen, at man findes.

Andre gange gør man det, fordi man har et godt tilbud, som man gerne vil vise frem i en begrænset periode, eller hvor der nemlig er noget ved at spotte sådan en reklametekst på en taxa, hvor der kan være et kodeord, man skal skrive på firmaets hjemmeside eller sige i butikken, hvor man så får for eksempel rabat.

Så kan man som firma også lidt lettere finde ud af, om ens reklame rammer folk.

Andre gange bruger man måske sådan en reklametekst, fordi man gerne vil rebrande sig selv, så man øser penge i sådan en strategi på mange fronter – heriblandt også på taxaer.