Et godt logo design, når man går efter mavefornemmelsen

25 February 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Man kan lytte til nok så mange eksperter, der har taget lange fine uddannelser i at designe logoer og ved, hvordan man gør det bedst muligt, og samtidig fortæller en branding-ekspert dig, hvad du skal gå efter, når du skal have lavet et nyt logo, for de ved trods alt bedst.

Men er du selv med i processen, når det her valg skal tages?

Det er måske klart, at din egen lille skitse til et logo ikke skal være det endelige logo, og man skal lytte til, hvad andre mennesker har erfaringer, som man ikke selv har, og hvad de kan rådgive en med, men det er ingenlunde ensbetydende med, at de ligger inde med den rette løsning for dig.

For du kan ende med at få et resultat leveret, som du helt klart har været med til at idéudvikle og godkende på vejen i processen, men så er der alligevel et eller andet galt.

Men du kan ikke pege på, hvad det er, for det er udefinerbart og kan ikke sættes ned i en boks til, hvad der skal rettes til, men det føles bare forkert.

Det er den slags, man kalder mavefornemmelsen, og den er ofte mere forankret i følelser en logik, hvorfor det ofte bliver endnu sværere at have med at gøre, når man skal lave noget fysisk, som der er rodfæstet i, hvad man kan tage at føle på eller i hvert fald se.

Men hvis der er tale om dit forretning, så er det klart, du i sidste ende skal være glad for det nye logo.

Så hvis du ikke mener, I er nået i mål, skal I måske retur i processen eller starte forfra.

Det kan være irriterende, men det handler jo om, at man skal være tilfreds med resultatet, og den slags skal man ikke forjage.